TURISTER...

Herregud! Ingen som reagerar på min svenska? Här skriver man "handen mitt i tummen" utan ett höjt ögonbryn.. Hahaha!

Som ni vet så har jag jobbat på Sthlms Turistbyrå i sommar, man möter verkligen alla sorters konstiga människor där... Jag säger som min kollega; "Turister eller utvecklingsstörda - vad är skillnaden?" Känns faktiskt lite så ibland..I går kom det in ett ryskt par som inte kunde ett ord engelska och började peka på olika fraser i en grammatikbok, typ : "Vad kostar den?" "Heldagstur" etc.. Ja du vilken tur menar du då tänkte jag men tog fram den största och bästa och sålde in den! Hahaha, får man göra så?? Värst är dock spaniorer, som aldrig vet vad de vill eller vad de ska göra, de vill att man planerar hela deras resa..de kommer in och säger (gärna på spanska): "Jag har tre dagar här, kan du berätta vad jag ska se och göra?" ehhh...men visst..så brukar jag planera deras resa efter min smak!
Spaniorerna är de mest veliga jag vet! Deras standarfras är: "What to do, what to see?" Förstå att man håller på att bli tokig när man har kämpat med dessa frågor en hel dag, och sen ställer sig i kön till ex McDonalds, och det står några spaniorer framför en, som säger: "What to eat, what to drink?" Ahhhhhh! Skjut mig!!

Igår var vi på "After Work" (AW) med jobbet, först så käkade vi på Hellströms Restaurang och Bar på Söder, sen gick vi till en kareokebar och sjöng! Fan vad kul det var!! Jag drog av en Aretha Franklin låt, och min chef körde Guns n Roses! Hahahaha!

Ja egentligen borde jag plugga på Kalkyleringstentan som jag ska göra den 28 aug, samma dag som jag åker till Mallis by the way! Men det går trögt..har knappt öppnat böckerna än, och jag kommer endast ha 4 dagar på mig att plugga på riktigt när jag kommer ner till Kalmar, så jag kommer nog tyvärr inte sätta den..men men kommer väl fler tillfällen, orkar inte riktigt ta tag i den nu..vill ju hellre ha kul! Sommar fortfarande ju..! =)

10 dagar kvar till Malllis, sol och paraplydrinkar - på riktigt!




Emelie, Emma, Anna och jag på Lemon Bar på Kungsholmen, med fina charterdrinkar!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0