ST. PATRICKS DAY!

Jag som hela tiden har sagt att skolan är så slapp här, har helt plötsligt fått mkt att göra.. 2 upsatser á 3000 ord ska in i maj + 2 tentor (TCA) som också skall göras i maj! Panik! vad kom detta ifrån!? Ja ja.. jag har i alla fall börjat med ena uppsatsen (skriver om AB Glasrikets marknadsföring), hoppas vara relativt färdig med den innan lovet, vilket tyvärr ser svårt ut just nu! Det finns ju så mkt annat kul som jag vill göra i stället! =)

Idag så är det St. Patricks Day, dagen D då alla går till puben! Får se hur det blir för oss.. Jag ska ha intervju med Kalmar Slott imorgon, så jag ska ta det väldigt lugnt i så fall. Är faktiskt rätt nervös inför den, då jag har en tendens att sabba intervjuer..

På fredag så ska Laura och Liisa (från Finland) ha sin födelsedagsfest här hemma hos oss, eftersom de själva bor hos en värdfamilj! det ska bli roligt, tror det kommer ganska mkt folk! Kul! ska dock bli lugnare än förra helgen...vi skulle ju ha en lung lördag och bara gå ner till Hobgoblin (Pub) men det slutade med att alla blev kanon - och vi drog ut och clubade i stället! Hahaha så kan det gå!



På Falcon, en mkt billig pub!

Nu är det bara 10 dagar kvar till Påsklovet! tre veckor ledigt (om man inte räknar alla uppsatser som ska skrivas under denna tid!) Alla här i svensk-huset åker bort, Danile till Sverige, Karro på tågluff och Emelie till USA... så jag blir helt själv kvar i High wycombe! Men J kommer och hälsar på mig första veckan, sen kommer mamma och pappa, faster och syster..sen kanske några vänner... så jag har fullt upp ändå! =)

Nu ska jag göra mig i ordning för engleska lektion, vilket kan behövas då jag verkligen suger på grammatik! Kan inte ens skilja på när is och are ska användas! Skärpning Johanna!

Ps. Min visdomstand gör jätte ont, hade svårt att sova inatt pga. den! Känns som den är påväg upp UNDER tanden framför! Ska det kännas så?? Ds.

Kommentarer
Postat av: Anna

Det kommer gå galant Johanna, såg att du redan skrivit 1500 :) vad mysigt med besök, hoppas du får ett bra påsklov!! kram kram

2010-03-18 @ 18:08:41
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0