BLOG AWARD!

Japp det är sant! Jag har fått en "Blog Award" från min kära vän Linnéa! Lite töntigt, jag vet, men kul kul kul! =)
När man får en sån här award så måste man följa vissa regler. Jag måste nu berätta 7 saker som jag inte skrivit om tidigare, borde ju bli ganska lätt för mig, eftersom min blogg är så satans tråkig! So lets gooooo:

1. Jag har tvångstankar - de var värre när jag var liten, men vissa finns fortfarande kvar! De kan variera lite från gång till gång, men oftast så är det att tex. somna med huvudet åt samma håll, annars så kan nått hända, eller öppna en dörr, stänga den och sen öppna den, tvätta händerna 2 gånger med fast tvål och en gång med pumptvål.. (nej det sistnämnda är inte jag, utan min vän Fia!) =)

2. Som liten så åt jag nästan ingenting, eftersom jag antingen var allergisk mot maten eller såg mamma peppra i den..hm jävla unge! Saker jag var/är allergisk emot: tomat, choklad (jag veeet, hur kan man vara det!?) citrus, röd frukt, endel nötter och sköljmedel etc. Idag så reagerar jag dock inte så starkt på det, utan kan äta dessa grejer ändå...i "lagom" mängd.

3. Jag och min barndoms-bästis Linnéa, lekte med barbie och dockor fast vi var för gamla.. (12!!) Vi lekte också bartendrar, men Linnéas mamma tyckte inte vi skulle leka sprit-lekar när vi var 10, (klok kvinna) så det fick vi ge upp, men barbie..ALDRIG!

4. Jag älskar katten, ALLA katter!!
Skulle gärna vilja ha en katt i Kalmar, men tror inte den skulle trivas på 21 kvm.. =( Utomlands så klappar jag alltid katterna fast man inte får, min favvo katt just nu heter Nisse, och bor hos min mamma och pappa! Han är såååå söt!!



Nisse!


5. Jag var livrädd att få vatten över huvudet när jag var liten, vilket gjorde hårtvättningen till en pina! Jag var rädd för att drunkna!

6. Jag spelade fiol från 4 års ålder tills jag var 18..
Ja, jag var en tönt, jag veet! Inte var jag särskilt duktig heller, eftersom jag aldrig övade. Jag hade dessutom min pappa som lärare, vilket gjorde fiol-lektionerna till en enda stor bråk-session!

7. Min största hobby är att shoppa,
om man kan kalla det för en hobby! Det tycker jag man kan! Vissa spelar hockey eller dansar, jag shoppar!



Japp, här har ni mina hemligheter..eller alla är ju inte så hemliga. Den blogg jag väljer att nominera till "Blog Award" är...
trrratrratramm tatatdamm..

mlisod.wordpress.com - min klasskamrat och vän Emelie, som jag tänkte ge en spark i baken så hon börjar blogga ordentligt igen!! Detta är din utmaning Emelie! Förövrigt så skriver hon roligt och målande när hon väl bloggar!

appropå nått helt annat, så är jag hemma i Norrtälje i helgen! Det är sköönt! Kul att träffa familj och vänner, se min älskade hemstad och bara njuta! Ikväll blir det taco-kväll hos Elin, det ska bli mysigt, lite fredagsmys helt enkelt! Jag säger som anna Bou och Färjan-Håkan brukar säga - "Det är inga konstigheter!"

Ha det gott i solen!
Ciao!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Haha! Tack för nomineringen! Ska fixa så jag måste göra min plikt däran!

Har varit tomt i Kalmar i helgen...jag har tagit de luuuuugnt, vilket varit skönt! SES IMORN!=) puss

2010-10-04 @ 18:42:23
URL: http://mlisod.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0