ANTIVIRUS VISTA 2010!

Ok...har just haft ett gigantiskt virus på min dator som angripit alla system, och hotade att ödelägga min laptop!!! Viruset hette Antivirus Vista 2010, och gjorde till en början att jag trodde att det var datorns virusprogram som varnade mig för inkommande virus och spyware...kunde inte komma ut på internet eller något eftersom det hela tiden kom up pop-up fönster, där det stod att jag var tvungen att aktivera min branvägg osv.

Det visade sig efter att Daniel (min huskompis) försökt scanna min dator med 3 (!) olika virusprogram, att viruset gått in i kärnan av hårddisken och att virusprogrammen inte fick tag på det!! What to do, what to do!!??

Daniel som är min räddare hittade tillslut efter mkt meckande och letande en avinstalleringsmanual på google just för mitt virus!! Så efter mkt om och men så fick vi bort det! Datorn verkar inte ha tagit skada och du har jag tre olika virusprogram som går samtidigt och Firefox-internet som ska förhindra att detta händer igen! Phuu säger jag bara!



Jag och dum-datorn!

Ska nu defragmentera min dator, så den går snabbare... borde mamma och pappa kanske också göra!
Gå in på Start, Tillbehör, Systemverktyg, Diskdeframgemnteraren, och tryck defragmentera! Tar ca. 3 - 4 timmar, men tar bort allt onödigt och gör att datorn går snabbare! Jag fick bort över 2 MG!

För övrigt så har jag ingen skola idag...känns som jag aldrig går i skolan...men ska nog börja skriva på min uppsats som ska vara klar i maj..har aldrig varit ute i så god tid! =) Fick också veta igår att vi ska ha en TCA i april eller maj..läskigt! (som en tenta).

Annars så är allt bra, vi var på The Fabric i onsdags igen, det var kul, kände dock att det blev lite för mkt dricka för min del, men vi hade kul ändå! På lördag så ska vi dit igen, och denna gång har vi bokat ett hostel inne i London, så det ska bli skoj!


Jag, Antti och Emelie på The Fabric!

Just det! Jag har köpt sjuk billigt id-mineral smink här! 14 pund för ett provkit, med två foundations, ett puder och ett solpuder + en borste! I like! Beställer man detta smink från UK istället för att köpa det i Sverige så får man det för typ halva priset! (!!)

"Ta-ta"- som vi säger over here! =)


Kommentarer
Postat av: linnéa

i looove you!!! fina bilder, jag skrattar fortfarande tills jag grinar pga inlägget om buckingham,,, ahhhahhaha

2010-02-17 @ 22:35:51
URL: http://skruttplutt.blogg.se/
Postat av: Ylva

Hej!

Vad kul att STS ska intervjua dig. De kanske redan har gjort det? Faster tycker inte att du ska tatuera dig.Kanske det också redan är gjort.Skönt att det verkar lite mer vårlikt i England. Idag kommer jag. Ska bli kul att ses på fredag. Hoppas vi får dricka te i blommiga koppar.Belgrave Road där jag ska bo ligger nära Victoria Station. Verkar bra. Ha en bra dag!

Ylva

2010-02-24 @ 07:05:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0