SPORADISK UPPDATERING, AKA SOMMARUPPEHÅLL!

Ok, jag har varit dålig på att uppdatera min blogg sen jag kome hem från England..detta beror på att jag har haft så otroligt mkt att göra! Jag kom hem från High Wycombe den 25 maj. Bakfulla och slitna satt vi oss på på flyget mot Stockholm. knappt två timmar senare landade vi på Arlanda och tog farväl av varandra. (tur vi ses igen i höst!) Dagen efter åkte jag tidigt på morgonen till Barcelona för att träffa J. Vi hade fem härliga dagar tillsammans, som vi spenderade på stranden, restauranger, La Rambla och olika klubbar! Som många av er redan sätt, så beslutade vi oss också för att köra fullt ut, så ja, nu är vi tillsammans (igen!) och livet leker! Vi kände båda två att det var dags för en förändring och att vi inte kunde fortsatta som vi gjort innan..så allt eller inget, och det blev allt! =) Har dock ett år av distans kvar, men vi kämpar och ska ta oss igen detta år, sen får vi se vart det bär av..jag till honom eller han till mig.

I sommar så jobbar jag helttid på stockholm Tourist Centre mitt i stan, vid Kungsträdgården! Ett roligt och givande jobb, där jag jobbar som tursitinformatör! Dock blir dagarna väldigt långa, då jag pendlar från Norrtälje, vilket tar ca. 1 och en halv timme... Men min syster bor inne i Sthlm, så ibland sover jag hos henne om jag slutar sent eller börjar tidigt. Trots långa dagar så tycker jag att det är värt att bo i Norrtälje, då många av mina vänner har flyttat hem över sommaren! =)




Den 18-20 juni bär det av för mig och Maria ner till Kalmar, för att titta till min lägenhet, samt ta del av Kalmars uteliv! Ska bli mysigt! (hoppas att du är där då Karro!)

För övrigt så hoppas jag att jag kan ta mig en tripp ner till Barca igen i början av juli..om jag får de lediga dagarna jag har ansökt om..

Btw, just nu sitter jag i en liten kur vid Nybrokajen och ger info till turisterna som ska åka båtar ut i skärgården...måste ju säga att det är väääldigt lugnt just nu..inte en kotte, måste ju vara Sveriges tråkiga väder som är anledningen.. Ganska skönt dock, börjar bli lite trött på de tyska turisterna som inte kan ett ord engelska..och kineserna som inte fattar nått., oavsett om de kan engleksa eller inte..

Jaja, nu är det kanske dags att börja jobba...nu verkar turisterna börja hitta hit..lite granni alla fall! Har ni vägarna förbi Nybrokajen idag så titta in!!

Ps. Bloggen kommer ha lite halvt sommaruppehåll, alltså jag kommer bara uppdatera om jag har tid..vilket jag oftast inte har tyvärr..but I will do my best! =) Ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0