PÅSKLOV!!

Så har ca. två veckor på påsklovet passerat..fort försvinner det! Första fem dagarna var J här, det var härligt =) Vi besökte London och hängde på olika pubar, då han ville uppleva det engleska livet! Mkt öldrickande blev det! Dagen efter han åkt så kom mamma, pappa, Amanda och fasster. Vi har haft ett speckat schema, då vi har varit i London två dagar och gått på Tate Mordern (kosntmuseum) som Amanda ville..jag, mamma och pappa gick mest och led oss igenom det..inte några kulturmänniskor här inte. Som min mamma sa; jag är mer av en naturmänniska..sen när då?? Hahahaha! Vi har även blivit runtsläpade i London för att leta efter Banksy graffiti som min kära syster ville se, men som vi inte hittade... sen har vi såklart strosat på Camden Market, samt shoppat på Oxford Street! En dag var vi också i Oxford, en otroligt vacker Universitetsstad!! Kalmar har lite att hämta in om man säger så! =) Där kollade vi på bla. universitetet där Harry Potter spelades in, gick i de gamla delarna av staden samt intog Afternoon Tea på Randolf Hotel! Det var riktigt mysigt och gott! =)




London!





Tate Modern





Ett av de anrika universiteten i Oxford!






Faster Ylva i regnet på Camden Market, såklart det regnar i England, trodde ni nått annat!?





Jag och min fina familj - tack för att ni kom!!



Imorgon kommer Julia och Maria hit, det ska bli jätte skoj! Vi ska ha en hel-helg är i High Wycombe och i London såklart! Jag längtar!

När de har åkt så är det bara en vecka kvar på lovet, och dax att börja skriva på min uppsats, skulle vara skönt att få den färdig tills lovet är slut så man slipper tänka på det sen!

Jag saknar faktiskt alla utbytesstudenter! Nästan alla är hemma över lovet så jag har inte sett dem på länge nu! Tycker att det är dax att de kommer tilllbaka till HW nu! =)

Efter lovet så ska vi ha en brakfest (hoppas jag) och grilla här på Totteridge Road! En liten "Välkommen tillbaka" och "välkommen våren" fest! Tror det kommer att bli mkt festande sista tiden i England.. men det är bara kul!!




I Oxford blommade nästan Magnolian!



Hoppas ni har det bra vart ni än är i världen! Vi ses till sommaren!

Ps. Idag var det +17 grader och sol!! Ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0