INSANE!!

Så har man bara en dag kvar på jobbet..på måndag bär det ner till Kalmar igen! Både roligt och lite vemodigt.. Kul att komma ner till sin egen lgh igen och vännerna och rutinerna i Kalmar, tråkigt att lämna vänner och familj i Norrtälje/Stockholm, samt friheten med att jobba, då man INTE behöver plugga på kvällar etc.. Känns verkligen som om sommaren är slut nu! Tur att jag ska till MALLORCA om 1 vecka!! Tjoohoo!! =)

Idag kom det in en svensk surkärring på Turistbyrån..hon klagade över den långa kön..det var 50 nummer före henne, ja det ÄR mkt, men jag försökte även förklara att det brukar vara mer och att kön går rätt fort.. Hon klagade också på att vi inte hade alla kassor öppna etc.. (fler var på lunch just då) Då drämmer jag till med ett glatt:"Den som väntar på nått gott väntar aldrig för länge!". Då blev hon ännu surare! Mumlade nått om att det ger dåligt intryck till turisterna bla bla bla! Visst, men vad ska vi göra då!? Skicka hem dem om de blir fler än 10 i kön? PUCKO!

Nu när jag skriver detta kommer jag att tänka på den gången en fisförnäm rasistisk Östermalmsdam kom in i juni och springer fram och haffar min blonda kollega och skriker att det är en skam att hon är den enda blonda bland personalen.."Ni ska vara ansiktet utåt, representera Sverige, så jobbar det bara massa äckliga invandrare.." sa hon och pekade på mig! Va fan!! jag som faktiskt är helsvensk! Nu blir man utfryst för man har brunt hår! Kärring! För övrigt försökte min blonda kollega förklara att med folk från olika kulturer och länder så breddar vi vår kunskap och språkförståelse...vilket gör att vi kan marknadsföra Sverige bättre. Men det gick inte hem.


Antal:

Timmar framför tv/dator/telefon: för många.

Kalkylerings-pluggande: 0


Hmmm...ser inte så ljust ut för mig att klara tentan om jag inte ens kan tvinga mig själv att plugga när det är bara 1 vecka kvar tills tentan är!! Gaaahh!


Igår var jag, Maria och hennes Malmökompis Emma på Gröna Lund! JAg åkte Insane 2 (!!!) ggr!! Fy fan vilken dödsångest det var, höll allvarligt på att få en hjärtinfarkt! Maria som satt brevid mig satt och skrek att jag skulle hålla käften! Hahahaha!



Insane! (bild lånad från DN)


Just det! Jag håller ju på att packa för min flytt tillbaka till Kalmar, och jag var nog lite väl optimistisk när jag trodde att jag skulle få plats med allt i EN väska...hmm gick inte! Nu har jag två stora väskor och får fortfarande inte ner allt! PANIK!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Whoop Whoop! Ja förhoppningsvis är förkylningen över tills dess! Den har dock inte brytit ut helt...har ont i halsen och känner att nåt är på G bara!

Resorna har samma pris fortfarande så de va ju likabra å boka när vi väl gjorde de! Åhh...6 dagar kvar.

Tentaplugget går skit för mig kan jag säga... jag kommer INTE klara den.



Ses i Kälmah! puss!

2010-08-22 @ 17:44:22
URL: http://mlisod.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0