DAY 7 - MY BEST FRIEND!

Genom åren (27 år) så har jag hunnit skaffa mig många underbara vänner, men även ovänner. Mina vänner är en stor del av mitt liv, och bland de viktigaste jag har! När det kommer till förhållanden så har jag inte lyckats så bra, men jag är fan bra på att skaffa mig fina vänner! Och det kanske är det viktigaste trots allt?

Linnéa är en av mina första vänner, vi träffades på dagisgården 5 år gamla. Jag tyckte dock inte om henne i början då hon var en rival om Ulrikas uppmärksamhet! Men tiden gick och två blev en! Vi gjorde allt ihop! Minns så väl att Linnéas pappa alltid tog oss med till badhuset varje fredag, vilket var höjdpunkten på veckan! Där lekte, simmade och hoppade vi, samt åt en-kronas godis från kiosken! hade man tur så fick man i bland en glass, Linnéa tog alltid Cornetto Choklad och jag Cornetto Jordgubb! Vi var lite som Batman och Robin - oskiljaktiga! Tillsammans så lekte vi med barbie fast vi var för gamla, och retade gallfebern på Linnéas bror Staffan.. det var tider det! =)
Åren gick och vi kom ifrån varandra, Linnéa blev skolans cooling och jag en fiolspelande tönt, men vi visste att vi alltid hade varandra om det väl gällde, och än idag har vi en fin vänskap! 



I femman kom Maria in i mitt liv! Underbara Maria, som alltid är glad och galen! Vilka äventyr vi har haft! Maria och jag har sen dess hängt ihop i vått och torrt! Vi har nu varit bästa vänner i nästan 17 år! Otroligt lång tid! Ingen kan få mig att skratta som Maria! Minns när hon puttade mig av cykeln ner i ett dike, fick skrapsår på armarna och Linnéa som stod och skrattde så hon grät (mest av nervositet tror jag!) otagliga somrar på Håtö, solandes och badandes på bryggan, fiskandes på klippan och tältandes i trädgården! När vi gick i 7 -8:an kom även Sofia in i bilden! Hon och jag kom lite på sne i början då jag tyckte hon tog Maria ifrån mig..men tiden gick och en nära vänskap växte fram! Sofia är den lugna och stöttande personen. Jag kan vända mig till henne om allt, och hon har alltid ett bra råd att ge! Dock har hon inte alltid varit lugn! Hon var en riktig party-pingla och Kalmar-kvällen sitter för alltid etsat i mitt minne! =) Du vet vad jag pratar om Fia! Sofia och jag pratar i telefon MINST 4 ggr i veckan, och ses så ofta vi kan! Hon är en sån fin vän som alltid finns där för mig.

Sen så har jag många fler fina och nära vänner, fina Julia, Josse, Madde, Elin! Glad jag är att jag har er!





Vänner kommer och går, och man har olika vänner under olika skeden i livet. Man har också olika relation med olika vänner. Vissa som man bara hörs med ibland, men man vet att de alltid finns där ändå, och att det alltid är som vanligt när man träffas. Andra som man ser varje dag men ändå inte känner..

Sofia, Maria och Linnéa har format mig till den person jag är idag, medan  Sussie, Anna, Emelie och Maria L här nere i Kalmar får ta del av den mer "vuxna" (?) Johanna, och de är som min familj, när min riktiga familj är så långt borta! Vi gör det mesta ihop, äter middagar på helgerna, festar, pluggar, tjurar och skrattar ihop! När man kommer till en ny stad, så är man livrädd att man inte ska finna vänner som tycker om en eller är som en själv, men åter igen hade jag tur när jag kom till Kalmar och hittade de bästa! Och dem betyder väldigt mkt för mig!



Som denna uppgift heter så handlar det ju om min bästa vän (singular), men jag har inte EN bästa vän, jag kan inte välja mellan de två bästa! Så Maria och Sofia - ni har delad första plats! Ni förgyller mitt liv!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Vilket fint inlägg Johanna, kul att vi hittade varande i Kaaaalma!:) Gillar bilden med oss också med en mystisk kille i den dimmiga bakgrunden! Hahaha :) Puss!

2010-12-06 @ 12:55:38
URL: http://mlisod.wordpress.com
Postat av: Sofia

JAG ÄLSKAR DIG SÅ ATT JAG DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR!!!!!! Oschon, Nischon och Strömbäck FOR EVER!!!!

2010-12-06 @ 18:12:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0