AFTERNOON TEA!

Hejsan! Nu var det ett tag sen jag skrev! Har hänt lite grejer sen sist, och det är väl bra! Förra lördagen var jag och Emelie inne i London med Antii (finsk utbytesstudent). Egentligen skulle Karro också med men hon var för backfull, så hon blev hemma med Daniel. Meningen var att vi skulle ut och klubba, men jag och Emelie paööade inte riktigt, efter en dag som inte blev som vi tänkt oss... Först kom vi in alldeles för sent, då vi väntat på Karro, som sen inte följde med. Väl på tågstationen fick vi vänta på Antti i 45 min! Väl inne i London var vi så hungriga att vi tog in på närmaste Mc Donalds.. Innan Antti kommit dit (han fastnade i tunnelbanan) så hade det blivit skymning..så vi tog oss till Notting Hill och drack lite öl och vin på pub! sen klubbade vi lite på ett ställe i Soho, men vi var hemma på motelet ganska tidigt! Dag 2 shoppade vi mest, fast vi inte skulle!!



Annars så har veckan varit lugn, vi har Reading Week, dvs ingen skola. Vi ska ta igen det vi ligger efter med, men vi har ju inget att göra, så lite svårt att ta igen någongting! I måndags hade vi i alla fall vår Sport konferens som vi skulle ordna i Business Tourism Management klassen. Detta blev ju riktigt spännande eftersom vår klass endast innehåller inkompetenta dagisbarn!! Dagen började med att de 2 tjejerna som skulle ha handlat fikat till konferensen veckan innan erkände att de inte gjort detta! (bra start!) sen satt ca. 3 st fast i "snökaoset" (snöade lite på morgonen, vilket dock INTE lade sig på marken!!) För övrigt var det bara jag och Emelie som gjorde något (satte upp postrarna som var själva konferensens syfte) tog hand om fikat som 3 (!) st tjejer gick och handlade, tog emot besökarna och agerade "runners". De övriga 7 satt på golvet och lekte med sina j-vla tungpiercingar!!! Så trött på de englska elevernas j-vla nonschalans mot lärarna och oss som faktiskt försöker lära oss något!! Ghaaaha!!



I onsdags kom faster Ylva hit till London med några vänninor, så idag åkte jag in till London för att ha en heldag med henne!! Mkt mysigt! Vi tog oss en tur till det RIKTIGA Buckingham Palace! De hade faktiskt guldsnidade grindar! =) Drottningen var hemma, eftersom de flaggade! Jag vinkade lite i hopp om att Prins William skulle slänga ett öga genom fönstret och se mig...men fick tyvärr ingen respons...synd!
På eftermiddagen gick vi till Browns Hotel (mkt flott, 5 stjärnigt hotell) och drack "Afternoon Tea"! Detta var mycket roligt, och vi fick massa med bakverk, scones och olika sandwich!! På de drack vi minst 15 koppar te var! (dock inte er blommig kopp). Vi kände oss mkt viktiga och fina då detta är ett av de lyxigaste ställena i London! (kostar 37 pund per person!) Gott var det! =)



Det RIKTIGA Buckinham Palace och faster Ylva!


På Browns för Afternoon Tea! Vi hade dock redan hunnit äta upp hälften när denna bilden togs!

Ikväll är jag ensam hemma i huset på 240 Totteridge Road, då alla andra är inne i London över natten eftersom de har besök, hoppas jag kan sova i alla fall!!
Nästa helg bär det kanske av till Birmingham för en liten visit hos Sussie! Ska bli skoj!


Min middag idag!! Mumma!

"Ta-ta!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0