KOKA SOPPA PÅ EN SPIK!

Gud vad har hänt med mig! Mitt tredje (!) inlägg idag! Jag som brukar blogga en gång varannan vecka! Men det gäller väl att passa på när lusten faller på! =)

Ville bara tipsa om en jätte god och ENKEL soppa jag gjorde igår! Den är nyttig dessutom, är nämligen ett Viktväktar recept!
Se så fin den ser ut!



Höstsoppa från Småland!


1 st Palsternacka
2 potatisar
1 st morot
1 bit/bitar rotselleri
4 dl grönsaksbuljong
3 msk Creme Fraiche 5%
2-3 skivor bacon
Färsk timjan


Skala och dela rotsakerna i mindre bitar. Koka upp buljong och lägg i rotsakerna. Låt koka under lock tills de är mjuka ca 15 minuter. Häll av och spara buljongen. Mixa rotfrukterna tillsammans med creme fraiche. Lägg tillbaka i kastrullen och häll på buljong till lagom konsistens.
Smaka av med salt och peppar.
Strö över knaperstekt bacon och timjan, servera!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0