DAY 1 - INTRODUCE YOURSELF

Hmm, svårt att beskriva sig själv, egentligen borde ju nån annan göra det, då det är svårt att vara objektiv! =)
Men ok:
När jag var liten så var min högsta dröm att bli sångerska som Carola, min största idol, eller fiol-lärare som pappa. Varje ledig stund gick åt till att sjunga, sjunga, sjunga! Dock inte till att öva på fiolen..
Mina högstadieår var jobbiga (som för de flesta) lägg sen till att jag fortfarande spelade fiol. Inte direkt lätt att bli cool in school med en fiollåda på ryggen, fliströja som jag sytt själv (!) på slöjden, allmänt spinkig och ganska oglamorös..men även jag växte upp!

Idag är jag en 26 årig kvinna (snart 27...) som för tillfället pluggar i Kalmar, till turismekonom inom marknadsföring. Jag älskar att resa och har jobbat flera år som reseledare för Solresor, bland annat på Gran Canaria, Malta och Menorca. Mitt drömyrke är att få arbeta inom en stor resekoncern (typ Solresor, Ving etc) som kontrakterare (heter det så?). I alla fall som den som skriver kontrakt med hotell runt om i världen, gör resekatalogsbeskrivningar m.m.

Idag så trivs jag med mig själv, jag skrattar mycket, älskar att prata i telefon och laga mat! Ett tag ville jag bli kock, men tror det får bli på hobby-nivå.. Börjar få lite smått åldersnoja, då jag har insett att jag snart är närmare 30 än 25..jag har fortfarande inte träffat "rätt" kille (och jag som trodde jag skulle ha barn vid 27!), eller ens pluggat färdigt! Men det gör inget, allt hinns nog med ändå! Kanske jag blir en sån där galen katt-tant som bor ensam med mina 34 katter som jag matar direkt på soffan och sen dör och blir hittad 4 månader senare, uppäten av mina alla katter... Nej skämt och sido =) Innan jag "slår ner bopålarna" så vill jag bo ett tag till utomlands! Jag älskar att få uppleva vardagen i andra länder, och hittills så har jag bott i Spanien, på Malta och i England. Spanien ligger mig närmast om hjärtat, vilket har sina förklarliga anledningar, men i England, och speciellt London så får man uppleva så härlig storstadsmetropol! (och bra shopping som är min hobby!).

Tiden får utvisa vart jag hamnar, kanske det blir Norrtälje, Stockholm, Malmö, London, Spanien eller någon helt annanstans!- who knows!?




Kommentarer
Postat av: Anonym

vad fint skrivet J-O. Och du kommer inte bli uppäten av dina katter,. Du får komma och bo med mig och mina tusen hundar.

Jag saknar verkligen dig!

2010-11-17 @ 22:42:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0