DAY 3 - MY PARENTS

Mina föräldrar är de bästa! Det är svårt att beskriva dem på bara några rader, då mina känslor för dem inte kan beskrivas i ord. De har alltid fått mig att känna mig trygg, älskad och stark. De har uppmuntrat mig och stöttat mina val, både karriärsmässigt och privat, och jag hoppas att jag en dag kan bli lika bra föräldrer som de!

Min pappa heter Anders och är lite av en småstadskändis hemma, då han är fiollärare, och nästan alla ungar i Norrtälje har haft honom i skolan. (Så även jag..).
När jag var liten så var jag pappas flicka, han var min idol! Jag ville göra allt som pappa gjorde och klä mig precis som pappa med "kjota" (skjorta). Han spelade fiol, jag spelade fiol. Han tyckte om fiskbullar med curry, jag tyckte om fiskbullar med curry, han tyckte si och så, jag tyckte likadant. Min kompisar kunde bli galna över att jag alltid sa "min pappa sa", eller "min pappa har läst"..etc. Pappa och jag hade ett fikaberg som vi åkte till varje vår, vi tog med oss bullar och saft och satt och kollade på utsikten. Därifrån bergets topp kunde man se enda hem till oss! (kanske för att det låg på andra sidan vägen, men ändå!).

Jag och min pappa är väldigt lika, vi har samma temperament och kan bli fly förbannade på varandra, men det går över lika snabbt igen. Under årens lopp har vi haft våra duster, men jag vet att hur mycket vi än bråkar så ställer han alltid upp för mig, finns alltid där, för vi har samma själ som vi sa när jag var liten!

Min mamma heter Karin, och hon är världens bästa mamma! När jag var liten så fanns det alltid hembakade bullar i frysen som man fick äta till mellis och hon tog med sig familjen på små äventyr som att tillexempel plocka svamp i skogen (vilket kunde vara farligt, då min pappa hade en tendens att gå vilse). Mamma och jag har alltid stått varandra nära, men ju äldre jag har blivit ju närmare har vi kommit varandra, och idag pratar vi i telefon nästan varje dag, och till henne kan jag alltid vända mig om något har hänt.

Mamma är den som har inspererat mig till den karriär jag har/kommer att skapa mig idag! Hon älskar att resa och detta har smittat av sig på mig. Enda sen jag var liten så har hon tagit med mig och min syster på utlandsresor och det är nog hon som från början fick mig intresserad av reseledarjobb, och till turism som jag pluggar idag! Hon har släpat med sig pappa runt i världen för att hälsa på mig när jag jobbade utomlands, och det finns inte ett enda ställe hon inte kommit till! Hon ställer upp i vått och torrt och tycker att det är jobbigt att jag bor så långt bort (Kalmar). =) Mamma och jag är nog mer lika än vi tror, och jag kan känna igen henne i saker jag gör eller säger. Hon är starkare än hon tror och är nyfiken på världen precis som jag!



Min fina familj!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Tack lilla gumman, det var fint skrivet! Älskar dig! Puss mamma

2010-11-20 @ 17:07:40
Postat av: Mamma

Tack lilla gumman, det var fint skrivet! Älskar dig! Puss mamma

2010-11-20 @ 17:12:22
Postat av: Maria

Här sitter jag nysmikad o väntar på att få gå o så läer jag din text och börjar böla! tack! ;)



Va det alltså för att pappa anders hade skjorta som du också hade det hahahahahah



Puss o kram

2010-11-20 @ 17:51:57
Postat av: Linnéa

Ohh vad fint skrivet! Jag kommer ihåg dina föräldrar precis som du beskriver dem och jag kommer ALDRIG glömma hur du lärde mig att våga säga emot mina egna päron. Och den gången du välte en blomkruka och du och din pappa gormade åt varandra. Jag är så glad att ajg var en del av din familj som liten och jag saknar dem!

2010-11-22 @ 01:43:38
URL: http://skruttplutt.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0