KANELBULLAR OCH SVAMP!

Helgen i Norrtälje har varit härlig! Har mest tagit det lugnt, vilket har varit skönt! I torsdag och fredags så umgicks jag med min syster ganska mkt, som kommit hem för att träffa mig! (lite i alla fall..) sen har jag lekt mkt med Fia, men vi har mest suttit och pratat och tittat på Idol (jag hoppas Olle eller Linnéa vinner..) I lördags så var mamma och jag ute i skogen och plockade svamp, jag älskar det! Vädret var fint, och det är alltid kul att vara ute i skogen! Jag gick ju både på Mulle och Strövarna när jag var liten, and I know how to handle a knife!..eller inte. Det minns väl ni som såg mig med blodet rinnande ner för handen efter att försökt tälja en pipa, jag täljde  mest på min egen hand istället, och fick sy 4 stygn! Vilket dock gjorde mig till den coolaste ungen på dagis, eller om det var fritids! I alla fall så var mamma och jag ute i skogen och plockade svamp, jag hittade ca 2 liter och mamma en halv liter, hon gick mest på svamparna, eftersom hon inte hade glasögonen med sig och därför inte såg dem.. =)



Endel av den svampen vi hittade!


I söndags så var vi och hälsade på mormor som ligger på sjukhus, det var både jobbigt och roligt att träffa henne, jobbigt för att hon är så dålig, roligt för att det är min mormor. Jag hoppas att hon blir bättre, lilla mormor.

Idag så har det varit kanelbullens dag, vilket såklart måste firas! Jag har köpt kanelbullar, som redan slunkigt ner..gott var det! =) Han inte ens ta en fin bild på dem, innan jag kastat mig över den ena.. Imorgon börjar mitt nya liv..



Mumma kardemumma! ...nej kanel!

Ibland så kan man inte annat än att skratta..tex idag så handlade jag på ICA (fan vad dyyyrt det blev!) och jag vann! Man får nämligen en lott varje gång man handlar ICAs egna varor, och äntligen så vann jag! ...en tandkräm, ICAs egna..varför får jag aldrig vinna bilen eller resan! Gahhaaa!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0