TRÖSTPRIS..

Ja det gick ju som väntat i valet...fyra blåa år till. Det är väldigt lätt att rösta blått när det redan finns ett säkerhetssystem i Sverige, även om det nu kommer fortsättas nermonteras, som man kan luta sig tillbaka på när det blir svårt. Undra hur det kommer se ut om 20 år, kommer mina barn kunna växa upp och känna trygghet? Lite roligt är det dock att de som röstar blått och kallar de Rödgröna för bidragspartier, ofta är de som sitter längst upp i Statens knä, med både studiebidrag och bostadsbidrag...dags att tänka om kanske?

Värst är dock inte Alliansen seger, utan att Sverigedemokraterna kommit in i riksdagen..man skäms ju över att vara svensk just nu...över 5% av Sveriges befolkning är så lågbegåvade och outbildade att de faktiskt tror att invandrare är ett hot mot Sverige, fattar de inte att det är invandrarna som försvenskar Sverige, gör att vi behåller våra traditioner, som vi annars kanske skulle glömma bort!? Jag blir så trött..



För att trösta mig efter denna förlust och skamval, så har jag shoppat mig en höstjacka! Check it out!

http://www.topshop.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?beginIndex=0&viewAllFlag=&catalogId=33057&storeId=12556&categoryId=226022&parent_category_rn=226021&productId=1982193&langId=-1

Nått annat kul som jag har gjort idag var att sjunga i Linné Universitetets gospelkör! Gud vad kul det var! Det var ju ca. 7 år sen jag sjöng i kör eller på annat sätt. Imorgon ska vi har konsert i Domkyrkan i Kalmar, med en gospelkör från Uganda! Häftigt är det! =)

Nej nu ska jag sova och drömma mig bort till bättre tider!

Natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0