JULKLAPPSTIPS!

Vill bara rekommendera en underbar bok! Den heter Kjell - av Kjell Eriksson, sååå otroligt bra, träffande, sorglig och rolig! Alla som vuxit upp under 80-90-talet, kommer verkligen känna igen sig! Kanske ett julklappstips?!

Utdrag:
"Hur kommer det sig att jag heter Kjell då?" Namnet känns gammalt. Det låter som en gubbe. Jag har aldrig träffat någon annan som heter Kjell. Jag har bara sett en farbror med mustasch på TV som sjunger gospel och som heter Kjell. Jag har faktiskt börjat skriva Putte på mina leksaker. Putte låter liten och passar mig bättre. Alla säger ju "Lille Kjell". Det skulle de slippa om jag hette Putte för då vore jag liten automatiskt. "Innan du föddes pratade vi om lite olika namn. Vi tänkte faktiskt döpa dig till Kjell-Åke", säger mamma plötsligt. Det är som taket rasar in. Kjell låter gammalt, Kjell-Åke låter som döden. Hade jag hetat Kjell-Åke hade jag varit så gammal att jag nog inte levt idag. Jag hade nog inte ens fått sjunga gospel på TV. Kjell-Åke kan inget barn i hela världen heta.



Läs, läs, läs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0