TE I BLOMMIG KOPP!

Nu har det gått en vecka sen jag flyttade till england, och jag trivs väldigt bra! Skolan verkar bra, den är nybyggd och fräsch! Alla elever får ett id-kort, med en bild på sig själv..min bild ser inte riktigt klok ut! Detta kort måste man sedan ha runt halsen, eleverna har gröna band och lärarna svarta (så vi ska kunna skilja på varandra..) Jag har upptäkt att jag nog är den älsta eleven i hela skolan med mina mogna 26 år! Den näst äldsta utbytesstudenten är 23... Nej jag får inte alls lite åldersnoja! Kurserna jag ska läsa verkar bra, men ganska slappa..vi kommer tydligen in mitt i den engelska terminen, så vi behöver inte göra några inlämningsuppgifter osv. Dock har vi en kurs som heter Business Tourism Management, som verkar kul! Vi ska hålla i en konferens, där vi måste planera allt själva! Spännande! Vi är 9 st i vår grupp, var av jag och Emelie som är utbytesstudenter.

Huset med den gula dörren, är vårt hus! Fint va!?

Huset med den gula dörren är vårt hus! Typiskt engelskt! Mitt rum har det stora fönstret på övervåningen!Observera den ofantliga mängden snö, som lamslår hela Storbritannien! =)




Detta är endel av mitt rum! Visst ser det ut lite som i ett dockskåp!



Igår hade vi "House-Warming-Party" i vårt hus för utbytesstudenterna! Det var mkt trevligt! Vi hade gjort egen bål som vi bjöd på och lite snacks. En rolig observation som gjordes var att trots att vi hade skrivt på inbjudan att man fick ta med sig det man själv ville dricka, så var det endast finnarna, holländarna och svenskarna som hade gjort detta.. Hur skall detta tolkas? Att vi är små-alkolister? =)


Me and Emelie!


För övrigt så ska vi åka till London över helgen! Fredag-söndag! Ska bli mkt kul!
Saker vi ska göra är:

1. Åka röd dubbeldäckare
2. Ringa från en röd telefonkiosk
3. Få en slottsvakt att skratta
4. Dricka te i blommig kopp
5. Se big-ben!

Utöver detta ska vi även shoppa! Vet inte hur jag tänkte när jag packade..har mycket kjolar och klänningar med mig, men nästan inga vanliga kläder.. Med tanke på att det är svin-kallt här (engelska mått mätt:+2 grader) så kan jag ju inte använda mina klänningar förrän i maj!

Vi ska såklart också gå ut på "clubing" på lördagskvällen, vilket ska bli spännande!
Bäst att Londonborna aktar sig, för svenskarna är på intåg! =)

Ciao ciao!


Kommentarer
Postat av: Linnéa

ohh johanna! jag vet inte om det är för att jag har druckigt ett halvt glas vin men jääävlar vad jag saknar dig nu!!!! Du ser ser ut att ha det bra och jag tycker du ska lägga till lite på din London-visit;



1. hångla med en londonbo-gärna ursprng ifrån indien.

2. ha sjuuukt slampiga kläder, aka för kort röd kjol och för urringad tröja så tuttsen rammlar ut - så du blir som en lady form the great brittan! If you know what I mean.

3. harrord

4. skicka vykort!!!!

2010-01-15 @ 20:04:59
URL: http://skruttplutt.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vaddå dricka te ur blommig kopp, det gär du ju för faaaan varje gång du är hemma hos mig, been there, done that, moahahahahahaha!!! Kommer du inte ihåg när du, jag och strömbäck hade te-rep, då var det riktiga små blommiga koppar, vad fick det plats, en mun te i dem=) Bästaste olson, saknar dig, saknar din röst!!! jättelänge sen vi pratade nu!! men vad kul det är att höra att du har det bra! njuuuuuut!!! puss och kram!!

2010-01-16 @ 17:24:01
Postat av: Anonym

p.s. det ovanstående var från mig, Nischon!! d.s.

2010-01-16 @ 17:24:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0