UP THE HILL WE GO...BRILLIANT!

Så är man äntligen framme i High Wycombe, världens centrum..i alla fall mitt centrum för de närmaste 5 månaderna! Man kan väl säga att jag och Emelie fick en minst sagt kämpig start på vår utlandstermin!

Det hela började torsdagen den 7 januari, day of departure, med att vårt flyg var inställt, på grund av snöoväder i London! Av ca 20 flyg till London den dagen var endast 3 st inställda, och vårt var såklart ett av dessa! Alla SAS-flyg gick men inte British Airways, som hade problem med att landa och ploga startbanorna på Heathrow, då Storbritannien endast verkar äga en snöplog!! Efter mycket om och men så fick vi tag på de 2 sista (!) biljetterna till London efter 4 timmars köande på Arlanda! Trötta men vid gott mod tänkte vi att "Nu kan det bara bli bättre!".

...trodde vi... 
Vi anländer till Herr Sillens hus i High Wycombe trötta och hungriga, och upptäcker att vi bor i ett ruckel, bokstavligt talat! Ni som vet hur min farmors hus ser ut vet vad jag menar med ruckel. Tänk er sen att det varken finns värme, varmvatten eller fungerande dusch! Det kom rök ur munnen när man andades - INOMHUS! Det kändes som att vara med i en dålig engelsk film när vi satt i det iskalla köket med jackor och halsdukar på och blev serverade uppvärmd mikro-mat, samtidigt som vår andedräkt stod som moln omkring oss. Emelie som ville försöka bryta tystnaden runt bordet började prata om "wienerbread".. Herr Sillen som redan har en aningen skev uppfattning om oss efter mitt fina mail till honom ang. pojkvänner, där han missuppfattade mig totalt och trodde jag skulle släpa hem nya killar varje helg, kollade lite konstigt på oss, men sa inte så mkt... 
Den natten grät jag mig till söms, iklädd mjukisbyxor, två långärmade tröjor, sockor, raggsockor och halsduk under ett lager av filtar med en värmefläkt blåsande på huvudet för att inte dö av köldskador.

Dag nr. 2 gick jag och Emelie till Accommodation Office och klagade på vårt boende och fick numret till Lovely-Paula, en tant med krut i! Hon älskar färgen orange och har hela huset fullt av får. Kvällen vi mötte henne hade hon på sig oranget läppstift, jockermössa och en leopard-fejk-jacka.. Huset vi fick titta på var som himmelriket, sååå fint! Vi flyttade dit dagen efter! Herr Sillen blev förstås upprörd och frågade om vi kunde tänka oss stanna om han fixade varmvattnet...ehh..NEJ! 

Har nu bott 3 dagar i huset "Up the Hill" dit även Daniel och Karolina - också från Kalmar flyttade in, och jag trivs sååå bra!! Jag bor i ett rum som ser ut som ett dockhus, och har värme! Huset ligger upp för en San Fransisco backe, och mkt gratis träning ges, särskilt eftersom det är snö och engelskmän inte vet hur man skottar! Idag på vägen till skolan, så gick vi förbi 2 bilar som krockat eftersom de inte har några vinterdäck!

Idag började skolan, och den verkar väldigt bra! Berättar mer om det sen, ska även försöka ladda upp lite bilder snart!


Kommentarer
Postat av: Maria, Anna, Sussie och Linda

Stackare, vilken tuff start!! Men härligt att det har löst sig och hoppas ni får det fortsatt bra i dockhuset!!



Här hemma kämpar vi med kalkyleringsjäveln och saknar dig och Emelie jättemycket!



Puss och kram!! <3

2010-01-12 @ 17:47:11
Postat av: Anonym

Vilken tur att ni fick byta till damens hus.Skulle vara kul att träffa henne!

Ylva

2010-01-14 @ 17:15:53
Postat av: Linnéa

men meeera info!!!

2010-01-14 @ 20:02:24
URL: http://skruttplutt.blogg.se/
Postat av: Johanna

Vilken fin bloggsida du har gumman! Har ju pratat med dig flera gånger i telefon redan, så jag vet ju det mesta. Men det ska bli kul att följa dig på sidan här och få se lite bilder sen också!

Hälsa dina kompisar och den snälla Paula!

Pussar och kramar från mamma.

2010-01-14 @ 20:17:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0