BOMBER OCH GRANATER!

Så var det dags för tre veckors lov.. Ser fram i mot det, men samtidigt inte, för det betyder att terminen snart är slut.. Jag har haft en underbar tid här i high Wycombe, mött så många härliga människor! Vissa som betyder mer än andra.. =)

Imorgon åker Emelie till New York och sen till Florida! Avundsjuk är jag, jag vill också till värmen och bli brun! Karro och Daniel har redan åkt hem, så jag blir själv här i "Ikea-huset". =(

Men på tisdag kommer J, om inte Birtish Airways beslutar sig flr att ställa in hans flyg.. de strejkar nämligen! Ska bli mysigt att ha honom här, men samtidigt känner jag mig lite kluven..
Sen kommer mamma och pappa, Ylva och Amanda, det ska bli så kul!! Sen avslutas lovet med världens-bästa-Maria! Ska bli så kul att hon kommer hit, vilken toppen helg vi kommer att ha!!

Senaste veckorna har det blivit ganska mycket fest här i High Wycombe! Känns som om alla börjar inse att vi bara har ca. 2 månader kvar, av vilka tre veckor försvinner pga. lovet!

Just det! Jag fick jobbet på  Kalmar Slott! Känns jätte kul! Väntar dock svar från ett till jobb som jag sökt, får se om jag får det eller inte, det är i Sthlm!

Annars så längtar jag till sommaren, vilket det känns som om att det är här ibland, då vädret bara blir bättre och bättre!! Nu kan man gå i bara kavaj på stan och en sjal, det tycker jag om!!

Har köpt lite fina sjalar här som man kan använda nu när det är varmare.. För övrigt så blir min nickel-allergi värre och värre, kan knappt ha dragkedjor på kläderna längre.. igår hade jag ett armband på mig som hade ett foder innuti så jag inte skulle få utslag, men visst fick jag det ändå! Ggrrr! Tråkigt, jag älskar ju bijoutierier (eller hur det stavas).

Ska börja skriva på min uppsats på riktigt efter lovet, men ännu känner jag mig för omotiverad... Vi behöver dock inte skriva en av de två uppsatserna, då vi redan klarat av de poängen! Whihiii!

Något som jag undrat över ett tag här i England är varför de har en kran med kallvatten och en med varmvatten, som inte går att blanda! Antingen så skållar man händerna, eller så förfryser man dem! Idiotiskt!

Lika idiotiskt är att de har vänstertrafik, då jag 4 av 5 gånger tittar åt fel håll, och håller på att bli överkörd..

På toaletterna i skolan har de handikappsnören, som man kan dra i om man skulle ramla ner från toan..dock är de förvillande lika spolsnören, vilket gör att man ibland drar i det, och hela toaletten börjar tjuta! Dumt!

En annan dum grej är att duschvattnet rinner ut på tomten, vilket gör det lätt för mögel att ta fäste, vilket vi har haft i vårt badrum, men istället för att åtgärda problemet så bleker man bara bort möglet med en superstark spray..ok..inte ok!

Förövrigt så har vår landlady Paula berättat att det går en yxman lös i skogarna här omkring som jagar tjejer med yxa...och att i Mickelsfield som ligger lite längre bort så beslagtog man bomber som en terrorristgrupp skulle spränga hela London med! Hohoho, här händer det grejer! Vårt hus är förövrigt uppsatt på polisens lista över knarkarkvartar, och förra året hade de en rassia här, då de slog in dörren, satte handbojor på de som bodde i huset då och genomsökte huset på droger och vapen..dock hittade de inget. Trevligt ställe vi bor på va!! Men annars så ska Totteridge vara ett lugnt område... Jaha!





Knarkarkvarten med den gula dörren!




En lugn gata i High Wycombe...eller? =)





Emelie solar på vår trapp!





Jag och mina fina roomies!

Ciao bella!

Kommentarer
Postat av: Kalmar-Mia

Heeej Johanna!



Hjälp vilket långt lov ni har, va kul! Låter som du har massa roliga planer på gång! Jag o Hanna ska en liten tripp till Beijing på vårt lite kortare påsklov, måste ju kolla in den där muren ;) Va kul att du fått jobb på Kalmar slott, grymt om vi e många som e kvar i Kalmar i sommar!! :)



Ha de toppen! Massa kramar Mia

2010-03-28 @ 05:41:22
Postat av: linnéa lindblad

update pleaseeeeee

2010-04-03 @ 09:25:30
URL: http://skruttplutt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0