ATT GÖRA EN PUDEL...

Jag är verkligen dålig på att uppdatera min blogg just nu...beror på att jag läser tre kurser samtidig och en av dem är kalkyleringen som jag tentar av på fredag! All min vakna tid går åt åt att plugga..idag har jag varit på bibblan mellan 10-18.30, sen har jag suttit med kalkylering och en redovisning som skal ske imorgon om bilder och motbilder inom organisering. Känner mig inte särskilt förberedd, men det får gå endå! Vi har valt att skriva om den europeiska svastikan (hakkorset) och den asiatiska.

Min kompis Linnéa har just nu lite hårångest, då hon har varit dumsnål och gått till en billig frisör på Walmart (!), tydligen kan man göra allt där, men med lite olika resultat! Hon blev i alla fall inte nöjd, vilket är tråkigt, jag tycker det var fint faktiskt!

Alla har vi gjort detta misstag, att vara dumsnål (särlskilt hos frisören verkar det som) och kommit därifrån med en frisyr man hatar men inte vågade klaga på när man väl satt där.. Här är mitt misslyckade frisörbesök:

"Jag kommer ihåg när jag fick en befängd idé att permanenta håret (nej det var inte på 80-talet utan 2007…) valde en billig hårfrisör som generellt bara klipper pensionärer och utvecklingsstörda (inget illa menat) men jag borde ju ha fattat bättre..slutade med att mitt hår stod som en pudelfrilla runt huvudet, istället för de stora böljande lockarna jag hade föreställt mig.. Jag gick hem gråtandes och försökte desperat kamma och tvätta bort permanenten, vilket bara förvärrade saken, man får ju nämligen inte tvätta håret på ca. 3 dagar efter man har permanentat det.. Summa summarum: jag fick ha uppsatt i ca 6 månader innan det värsta hade lagt sig!"



Tyvärr (eller tur kanske) så har jag inget foto på detta, så jag kan inte dela med mig av mitt lidande! Idag kan jag skratta åt det, men då..usch då grät jag!

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Va? när skedde det`?



DU är dum i huvudet om du gillar mitt hår.. jag måste försöka ta en bättre bild så du får se hur det verkligen ser ut...

2010-11-09 @ 23:22:11
URL: http://skruttplutt.wordpress.com
Postat av: Johanna

2007..men jag flyttade till Barcelona bara 2 veckor efter detta, så som tur var så såg inte så många resultatet!! Tycker ändå att det inte är så farligt som du beskriver det, det ser blont ut men inte gult!!

2010-11-09 @ 23:32:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0