DAY 4 - WHAT I ATE TODAY!

Ja mina matvanor är ju inte de bästa...men jag försöker att alltid äta minst ett hemlagat mål mat om dagen och jag gillar inte halvfabrikat (om det inte är risgrynsgröt eller köttbullar!). Mitt sockerintag är alldeles för stort! Förra veckan tror jag att jag åt godis 5 dagar av 7.. Not good! =(

Så här ser en typisk dag ut för mig:

Startade dagen med en kopp te och yoghurt med fullkornsflingor (bra!), fortsatte med två muffins.. (inte så bra..) Sen i skolan så åt jag en medtagen tacosallad.. (salland+tacoköttfärs) som jag dock bara åt halva av, då jag mådde lite illa. Detta gör jag ganska ofta, mår illa alltså, min syster höll på att bli knäpp på mig när hon var här, eftersom jag efter varje sak jag åt påstod att jag mådde illa! Men jag gör det! Jag och Anna mumsade också en muffins och en kopp kaffe efter lunchen.

Jag brukar inte äta såhär mkt muffins, men jag bakade igår, så det är därför! Tänkte under eftermiddagen att - fan vad duktig jag har varit som inte har ätit godis idag! Kom sen på mina tre muffins..men det är ju inte godis..eller!?




Nu sitter jag och dricker te..snart är det middagsdax, och då ska jag värma upp en matlåda jag gjorde igår, laxgryta med saffran och basilka samt fullkornsris, tänkte äta lite sallad till det också! Sen har jag 4 muffinsar kvar i skafferiet...kan ju hända att de också slinker ner ikväll.. med X antal koppar te! =(

Usch vad hemskt det är när man skriver upp vad man äter, då ser man verkligen hur dålig jag är! 7 muffinsar på en dag är ju INTE normalt!! Tur att jag tränar lite i alla fall!


Kommentarer
Postat av: Maria

Dricker du kaffe?

2010-11-22 @ 23:14:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0