DAY 5 - MY DEFINITION OF LOVE

Jag tror på kärlek vid första ögonkastet, jag tror på evig kärlek, och jag tror på att kärlek handlar om att ge och ta.
Kärlek är mer än en känsla. För mig så handlar det om total tillit till personen, att älska både fel och brister, lika mycket som man älskar de bra sakerna!

Det finns ju olika sortes kärlek! Vänskap för mig innehåller såklart kärlek! Egentligen är det konstigt att man inte väljer sina vänner med samma omsorg som sin kille..vännerna kommer ju oftast till en utan att man kanske anstränger sig, men de vänner som består är de man utvecklar kärlek med!
Sen kan man ju också älska sina djur! Måste säga att jag älskar min katt Nisse! Han är ju så underbart söt!

Enligt Svenska Akademiens ordbok betyder kärlek: "En stark känsla. Böjelse för någon med en önskan om föremålets lycka och välgång. Glädje och tillfredsställelse över att befinna sig i denna persons närhet och att göra honom eller henne till lags. Innerlig tillgivenhet".

Detta kan ju stämma ganska bra tycker jag..man blir ju lite som under den personens magi, man vill spendera all sin tid med honom eller henne! För mig är den bästa kärleken den när man inser att man är tillsammans med sin bästa vän, den som känner än bäst! När känslorna för varandra är så starka att man blir en bättre människa i den personens sällskap. Jag har haft tur att få uppleva denna svindlande känsla, och det är det bästa som finns!

Dock är det viktigt att förstå att kärlek bara är lycka, och inte försöka övertyga sig själv om att lidande och smärta är en del av kärleken! Då tror jag att man är ute och simmar på djupt vatten. Kärlek ska alltid vara bra, är den inte det så hoppas jag att man älskar sig själv tillräckligt mycket för att ta sig ur det förhållandet, oavsett om det handlar om relationen till pojk/flickvännen eller vännen.



Kolla all snö! Jag är insnöad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0